Hansa-Park trekt recordaantal bezoekers in 2015

Logo Hansa ParkIn het Duitse Hansa-Park kwamen dit seizoen 2015 maar liefst 1,4 miljoen bezoekers. Een record! De opening van achtbaan Kärnan zorgde ervoor dat meer gasten naar het pretpark kwamen. Managing Director Andreas Leicht spreekt van een grote groei en kondigt nieuwigheden aan. Het seizoen is nog maar net ten einde of op de website van Hansa-Park wordt er al afgeteld naar de opening van het nieuwe seizoen op 24 maart 2016. Managing Director Andreas Leicht maakte intussen de balans op van het afgelopen seizoen. Het was het meest succesvolle in de geschiedenis van Hansa-Park. Ongeveer 1,4 miljoen bezoekers werden geteld. Dat zijn er ongeveer 140.000 meer dan in seizoen 2014.

Kärnan

De belangrijkste reden voor de toegenomen bezoekersaantallen is Kärnan: de nieuwste attractie van Hansa-Park. De achtbaan, die sinds 1 juli 2015 open is, trekt heel veel adrenalinejunkies aan. Miljoenen werden geïnvesteerd in deze nieuwigheid en dat loont. “We hebben 1 van de 3 snelste en hoogste achtbanen in Europa.” vertelt Leicht. Dat deze achtbaan niet alleen voor Leicht voor opwinding zorgt, getuigen de vele reacties van de bezoekers. Het element in de toren heeft iets speciaals, maar ook de gevarieerde lay-out is enorm leuk, aldus een fan. Maar het is niet alleen de nieuwe achtbaan die meer bezoekers trekt. Ook de Herbstzauber, waarin gedurende 2 weken alle themagebieden zijn verlicht, is populair. 16 dagen lang zorgen 24 fantasierijke auto’s met ruim 60 prinsessen en sprookjesachtige personages, versierd met meer dan een miljoen lampen, voor een speciale sfeer. Om ook in het nieuwe seizoen attractief te blijven, zal Hansa-Park in de loop van 2016 2 nieuwe attracties openen. Het zullen zeker geen thrillattracties worden maar eerder iets voor de hele familie. Of er in de nabije toekomst een extra achtbaan komt, is nog onzeker. Uiteindelijk beslissen de gasten mee wat ze willen.