Walibi Holland geeft #Hardgaan nieuwe dimensie

Walibi Holland logoDat Walibi Holland aan de eigen slogan #Hardgaan een extra dimensie of beleving toe wil voegen werd vandaag duidelijk. Want attractiepark Walibi Holland is onlangs begonnen met het verkopen van speciale Walibi Holland #Hardgaan- condooms. In de souvenirwinkels in het park liggen tussen de knuffels en het snoepgoed sinds kort condooms met daarop de slogan van het park. Vele ouders en ook Nederlandse politici reageren geschrokken en geschokt.

Condooms zijn geen souvenirtjes die je op zo’n plek hoort aan te bieden.‘ zegt directeur Werner van Katwijk van de vereniging Ouders van Waarde tegen de Telegraaf. ‘Het is bizar dat jonge kinderen tijdens een dagje uit geconfronteerd worden met voorbehoedsmiddelen.‘ Jaap Oosterveld, fractievoorzitter van ChristenUnie in Dronten, noemt het zeer merkwaardig dat een familiepark in zijn gemeente condooms opneemt in het assortiment. ‘De doelgroep van Walibi bestaat voor een belangrijk deel uit basisschoolkinderen. Die wil je daar toch niet mee in aanraking brengen? Dit is bizar en absoluut niet volgens onze waarden en normen.’ zegt hij.

Walibi Holland zelf denkt dat er wel degelijk behoefte is aan de condooms. ‘Vorig jaar hebben we een enquête gehouden over mogelijke nieuwe producten en daarin werden condooms het vaakst genoemd. Het geeft aan dat er zeker vraag naar is vanuit onze doelgroep, de tieners.’ aldus Walibi Holland marketingmanager Marc Antonioli tegenover de Telegraaf. Welke bedoelingen zou Walibi Holland hebben met het aanbieden van deze condooms? Hopelijk zien we straks niet op de achterbank van Le Tour des Jardins of in andere attracties in het park deze artikelen gebruikt worden. Hoeveel #Hardgaan condooms er al verkocht zijn is momenteel onbekend.