Movie Park Germany heeft succesvol 2014 achter de rug

Movie Park Germany logoOok het seizoen 2014 wist Movie Park Germany succesvol af te sluiten. Duitslands grootste film- en attractiepark kon hierdoor 1,3 miljoen bezoekers begroeten – dit bezoekersaantal werd voor het laatst in 2003 behaald. Daarmee heeft het park niet alleen het record van elf jaar geleden kunnen evenaren, maar dit keer ook nog eens een stijging van bijna vier procent kunnen realiseren ten opzichte van 2013. Al meer dan tien jaar neemt het bezoekersaantal van Movie Park Germany seizoen na seizoen verder toe. Hoogtepunt in mei 2014 was de 25-miljoenste bezoeker sinds de oprichting van het park in 1996.

Een belangrijke succesfactor was de opening van de nieuwe, unieke 4D-attractie ‘The Lost Temple’ in de zomer van 2014. Dankzij een complexe thematisering, een op maat gemaakte 3D-film, ultramoderne techniek en een 360-graden-filmdoek konden de bezoekers wegduiken in de lang vervlogen tijd van de dinosauriërs. Het ‘Halloween Horror Feest’ met zijn 14 actiedagen bleek opnieuw een trekpleister van de bovenste plank. Nieuwe actiescènes in de stuntshow en nog meer shows op de straten trokken eveneens veel publiek.

Ook de weergoden zijn Movie Park Germany goed gezind geweest, blikt directeur Thorsten Backhaus terug: “We hebben een super start gemaakt in het seizoen. De aangename temperaturen in april hebben een groot aantal bezoekers gebracht.” De algemene leiding is sinds oktober 2014 in handen van de 38-jarige, die daarvoor zeven jaar de functie van directeur financien en personeelszaken in Movie Park Germany bekleedde.  Hij volgde Wouter Dekkers op die het park tien jaar heeft geleid en nu in dezelfde positie werkt in het Nederlandse attractiepark Slagharen.

Het warme weer aan het begin van het seizoen heeft ook de basis gelegd voor een ander succesverhaal. Alleen al in het voorjaar ontving Movie Park Holidays bijna het drievoudige aantal boekingen ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor. In het totaal ontving het park in 2014 20 procent meer boekingen dan in 2013. Sinds 2012 fungeert het film- en attractiepark als reisorganisator en heeft inmiddels ongeveer 30 partnerhotels uit de omgeving in zijn portfolio. Sinds de oprichting kan de onderneming niet alleen een gestaag groeiend aantal boekingen constateren, maar is Movie Park Germany hierdoor ook een interessante meerdaagse bestemming geworden.

Het succes van het afgelopen seizoen motiveert voor 2015. “Dit jaar is onze nieuwe attractie ‘The Lost Temple’ vanaf seizoenbegin in bedrijf. Omdat we afgelopen jaar pas in de zomer van start zijn gegaan, hebben veel bezoekers de nieuwe belevenis nog niet kunnen testen”, noemt Thorsten Backhaus aan als een van vele redenen om het film- en recreatiepark in Bottrop te bezoeken. “Ook qua entertainment gaat er nog het een en ander veranderen.” Wat dat precies inhoudt, wordt vroegtijdig, nog vóór het begin van het nieuwe seizoen, bekendgemaakt.