Het Belgische pretpark Plopsaland De Panne bestaat in 2015 precies vijftien jaar. Om dat te vieren stelde het park deze week een nieuw logo voor dat helemaal in teken staat van dat jubileum. Aan het huidige logo werd een grote ’15′ toegevoegd en heel wat glitter en glatter in de vorm van slingers, confetti en sterretjes. Het populairste figuur van Studio 100, Maja de Bij, kreeg eveneens een plekje in het nieuwe logo. Het tekenfilmfiguurtje vliegt langs het logo en draagt voor de gelegenheid een feesthoedje.
In 2011 kregen alle pretparken van de Plopsa-groep een nieuw logo. De reden was toen dat Koning Plopsa, het figuurtje dat centraal stond in alle logo’s, compleet verdween. Koning Plopsa deed zijn intrede in 2000 en moest door het leven gaan als gezicht van het park. Indertijd bestond er zelfs een figuur van het wandelende televisietoestel dat door het park liep. Later volgden nog enkele faceliften en plaatste het park ook bij de tiende verjaardag van het park in 2010 een cijfer in het logo.Het jubileumjaar brengt geen nieuwe attracties met zich mee. Wel laat het park twee gedeeltes opknappen: de koffiekopjes en het  Samson & Gert kermisplein krijgen een grote facelift.