Plopsaland de Panne wil grote opknapbeurt

Plopsaland de Panne is van plan om enkele miljoenen euro’s te steken in een grote opknapbeurt ter ere van de vijftiende verjaardag van het park in 2015. Naast het waterpark Plopsaqua, een van zestiel miljoen euro kostend zwembad dat eind maart 2015 zijn deuren opent, investeert Plopsaland de Panne nog eens vier miljoen euro in het park zelf.

Juli 2015
Allereerst wordt de elf jaar oude attractie koffiekopjes grondig verbouwd. Waar nu enkel nog een onoverdekte attractie staat, moet in juli 2015 een compleet prinsessenkasteel staan. Plopsa is van plan om de attractie aan te laten sluiten op de populaire tv-serie Prinsessia en daar hoort nu eenmaal een groot kasteel bij die de attractie overdekt gaat maken. Het gaat eruit zien als een chique balzaal. In het kasteel komen ook een nieuwe souvenirwinkel en een restaurant. Het gehele complex moet in juli 2015 af zijn en men start in de kerstvakantie 2014 met de bouwwerkzaamheden.

Herkenning van de figuren
Het is belangrijk dat we blijven investeren in onze parken.‘ legt Steve Van den Kerkhof, directeur van de Plopsa-groep, uit. ‘Een bezoek aan Plopsaland De Panne is niet alleen een heuse belevenis door ons ruim aanbod aan attracties. Kinderen halen ook erg veel plezier uit de herkenning van hun favoriete figuren. Daarom is de introductie van hedendaagse populaire tv-figuren, zoals Prinsessia, in onze parken noodzakelijk. Ook de figuren waar het allemaal mee begon, Samson & Gert, worden voor de vijftiende verjaardag van het park in de bloemetjes gezet met een make-over van hun Kermisplein.

Samson & Gert
Ook het themagebied van jeugdhelden Samson & Gert, het Kermisplein, krijgt volgend jaar een make-over. Welke werkzaamheden er op het Kermisplein verricht gaan worden is nog niet helemaal duidelijk. Wel is er alvast een bouwtekening vrijgegeven. ‘Bezoekers zullen dus heel wat nieuwigheden kunnen ontdekken in Plopsaland De Panne tijdens dit speciale jaar. Met al deze investeringen breiden we ons aanbod als meerdagenbestemming verder uit en hopen we de magische kaap van twee miljoen bezoekers per jaar te overschrijden.‘ aldus Van den Kerkhof.