Attractiepark Toverland heeft gisteren bij de uitreiking van de jaarlijkse GFK Out of Home Formule Awards de eerste prijs gewonnen in de categorie Leisure. Burgers Zoo werd tweede; de Efteling derde. In een onderzoek onder 6000 consumenten werden zeventien grote pretparken en dierentuinen beoordeeld op het foodservice-aanbod binnen het park.Â
Attractiepark Toverland scoort volgens GFK heel goed op gastvrijheid en beleving en weet bovendien verschil te maken op de verhouding prijs/kwaliteit. Burgers Zoo eindigt als tweede en scoort met name hoog op loyaliteitsaspecten als waarmaken van verwachtingen en herhalingsbezoek. Efteling scoort ook goed op gastvrijheid en beleving, maar de lagere scores op prijsaspecten bezorgen dit park uiteindelijk de derde plaats.
De GfK Out of Home Formule Awards worden jaarlijks uitgereikt en zijn gebaseerd op onderzoek onder 6.000 consumenten die recent gast zijn geweest bij een van de deelnemende formules. Van een twintigtal aspecten zijn zowel het belang als de waardering gevraagd. Hierbij zijn ruim 60 formules beoordeeld in vijf verschillende categorieën. Naast Toverland waren de andere winnaars BP, Plaza Food for All, Douwe Egberts Café en Hutten.