Bouwupdate Medusa Steel Coaster Six Flags Mexico

Six Flags Mexico logoZoals in de uitbreidingsplannen van Six Flags uit augustus 2013 al te lezen was bouwt Rocky Mountain Construction in Six Flags Great America aan de nieuwe houten achtbaan; de Goliath. Deze achtbaan zal maar liefst drie records verbreken: ‘s werelds snelste houten achtbaan, ‘s werelds hoogste houten achtbaan en ‘s werelds houten achtbaan met de steilste afdaling. Maar RMC is ook in Six Flags Mexico druk bezig met de bouw van de Medusa Steel Coaster. De eerste testritjes zijn op 2 juni gemaakt en daarom schrijven we voor jullie een bouwupdate. Lees gauw verder en bekijk het beeldmateriaal van de Medusa Steel Coaster!

Voorheen heette deze wooden coaster gewoon Medusa. Maar in 2013 werd bekend dat RMC de attractie mocht renoveren. In 2013 is RMC begonnen met het opknappen van Medusa. De track zelf werd van staal maar de houten ondersteuning mocht blijven staan. Deze renovatie van RMC wordt ook wel I-Box track genoemd. RMC heeft al eerder achtbanen van Six Flags voorzien van I-Box: de Iron Rattler in Six Flags Fiesta Texas en de helaas dodelijke achtbaan New Texas Giant in Six Flags over Texas. Er komen ook twee nieuwe treintjes naar Six Flags Mexico. Elk treintje bevat zes wagentjes waarin vier personen plaats kunnen nemen. De totale capaciteit komt daarmee op 24 personen.

De Medusa Steel Coaster is 910 meter lang, kent een topsnelheid van 93 k/m per uur, is 30 meter hoog en bevat drie inversies. De rit begint met de klim omhoog op de 32 meter hoge lifthill. Er volgt een bocht naar links. Daarna zoeft de trein 50 graden naar beneden een zero G-roll inversie in. Daarna volgen er nog diverse bochten, helixen en nog twee zero G-rolls. Ook zitten er mooie overbanked turns in de track verwerkt. Vervolgens komt het treintje weer in het station terug. Prachtige achtbaan, echt een leuke aanwinst voor Six Flags Mexico. Maar nog even wachten want Medusa Steel Coaster opent pas in de zomer van 2014. De precieze datum is nog niet bekend.