Walibi Holland zal pas in 2020 een nieuwe grote attractie openen. Eerder werd geopperd dat het pretpark in Flevoland al in 2019 een nieuwe attractie zou openen. Het kwam dan ook als donderslag bij heldere hemel dat de nieuwe attractie is uitgesteld naar 2020. Dit nieuws werd bekendgemaakt door de website Blooloop. Zij gingen een gesprek aan met François Fassier, de leider van de Leisure Destinations afdeling van Compagnie des Alpes, het moederbedrijf van Walibi Holland.
Nieuw managementteam
Het is gedaan met investeringsloze jaren in Walibi Holland en de andere pretparken van Compagnie des Alpes! Het Franse bedrijf dat Walibi Holland al sinds 2006 in handen heeft na een chaos aan overnames die voorafgingen, heeft de afgelopen jaren een compleet nieuw managementteam opgebouwd. Ongeveer 80% van de werknemers is compleet nieuw en de aanpak van het bedrijf is daarmee volledig veranderd. Compagnie des Alpes verkocht de afgelopen jaren de kleinere parken om zich te kunnen focussen op haar grote parken. Walibi Holland kreeg in 2016 haar laatste grote attractie: Lost Gravity. Dat was de grootste uitbreiding sinds 2005. Toen opende de Splash Battle. Lost Gravity bleek een geweldig groot succes te zijn.
Rebranding van Walibi Holland
“Walibi Holland is een interessant pretpark”, zegt Fassier. “Ze richten zich op de jongvolwassenen en daarna pas op de hele familie. Daarom denken we erover om het pretpark een rebranding te geven en dit park anders te gaan behandelen dan de overige parken van de groep. Het risico is dat jongvolwassenen minder geld hebben dan de oudere leden van hun familie. Daarom zouden we ook meer willen inzitten op grote evenementen, zoals festivals. Tijdens de afgelopen 5 jaar hebben we ingezet op de vernieuwing van de overnachtingsmogelijkheden, zoals de camping die grondig werd aangepakt. We denken er nu over om chalets toe te voegen aan het aanbod. We zouden dan kunnen weggaan van het Walibi thema en meer naar een festivalsfeer kunnen overgaan.”
Veranderen van naam
Bij de rebranding van Walibi Holland zou het park misschien ook een nieuwe naam kunnen krijgen. Momenteel zijn er 4 Walibi pretparken: Walibi Belgium, Walibi Holland, Walibi Rhône-Alpes en Walibi Sud-Ouest. Fassier geeft toe dat de vorige rebranding een mislukking was. Een aantal jaren geleden kreeg de mascotte van Walibi een scherpere uitstraling en een hoop nieuwe vrienden. Samen vormden ze een denkbeeldige rockband. Het idee hierachter was om muziek te maken die over de pretparken heen ging en de ‘coole’ kinderen zou aantrekken. Maar deze rebranding werd een flop.