Walibi Holland toont in een persbericht aan dat ze zich op de Duitse markt gaan richten. Omdat de slogan #Hardgaan bij Duitsers waarschijnlijk niet zal werken, koos het park voor een Duitse slogan: Adrenalin ohne Ende, oftewel adrenaline zonder einde. Om deze slogan bij de Duitse, potentiële bezoekers onder de aandacht te brengen rijden er 2 bussen op de Veluwe waar deze nieuwe slogan op prijkt. Walibi Holland maakt op 3 andere bussen nog reclame in het Nederlands.
4,9 miljard euro
In 2015 gaven alle Duitse toeristen bij elkaar 4,9 miljard euro uit in Nederland, aldus het CBS. ‘Bijna de helft van alles wat buitenlandse reizigers in Nederland uitgeven, is afkomstig van Duitse vakantiegangers, dagjesmensen en zakenreizigers. In totaal gaven buitenlandse reizigers in 2015 10,2 miljard euro uit in Nederland. Daarom is het niet gek dat Walibi Holland zich vanaf heden ook op de Duitse toerist op de Veluwe richt. Naast de slogans op de bussen, zijn er een Duitse radiospot en een online mediacampagne voor het gebied Nordrhein Westfalen in omloop. Manager marketing en sales, Marc Antonioli vertelt: Wij willen Duitse toeristen net zo goed het gevoel geven een welkome gas te zijn als de Nederlandse gasten. Een stukje Duitse communicatie gericht op de tieners en jongvolwassenen over de grens, maar ook in de regio, is dan een eerste handreiking die we ze kunnen geven.