Port Aventura Entertainment, het bedrijf achter het Spaanse attractiepark PortAventura, maakte bekend dat er in afgelopen boekjaar wederom winst gedraaid is. In totaal maakte het Spaanse bedrijf, dat op zijn beurt in handen is van investeringsgroep InvestIndustrial, niet minder dan dertien miljoen euro winst in 2014. Op zich is dat mooi maar ten opzichte van vorig jaar is de winst met achttien procent gedaald.
Ondanks de daling van de winst is Port Aventura Entertainment wel gezond bedrijf dat de zaakjes op orde heeft. Zo kreeg het park tijdens het afgelopen boekjaar niet minder dan vier miljoen bezoekers over de vloer, dat zijn er maar liefst 200.000 meer dan er in 2013 het park bezochten. Wellicht is de verklaring te vinden in de investeringsdrang dat het park heeft. Door de bouw van nieuwe attracties zoals Angkor: Adventure in the Lost Kingdom trok het park meer bezoekers. Met 182 miljoen euro bleef de omzet nagenoeg gelijk met die van de afgelopen jaren.
Port Aventura is het grootste attractiepark van Spanje en in 2013 het zesde druk bezochte van Europa. Het resort omvat onder andere het pretpark, een waterpark, diverse hotels, een congrescentrum en een golfbaan. In 2016 breidt het resort trouwens uit met een primeur: Ferrariland. Maar liefst 112 miljoen euro zal geïnvesteerd worden in onder andere een nieuwe achtbaan, een nieuwe vrijevaltoren en een simulator. In 2012 gooide het park al hoge ogen met de bouw van Europa’s hoogste achtbaan Shambhala en in 2013 werd het waterpark Costa Caribe uitgebreid.