Walibi Holland heeft vandaag de nieuwe service ‘Fast Lane’ gepresenteerd. Het team van Rocky de Bever was erbij om deze nieuwigheid de testen. We kunnen met een gerust hart zeggen dat de service zeer goed werkt. Helaas is er wel een fiks prijskaartje aan verbonden… Hoe deze service werkt, kun je lezen in dit artikel.Â
Wat is Fast Lane?
De Fast Lane is een service waarmee je tegen betaling minder of zelfs helemaal niet hoeft te wachten voor een attractie. Fast Lane stelt de bezoeker in staat om niet meer in de wachtrij te hoeven staan om maar virtueel te wachten. Daarmee heeft de bezoeker meer tijd voor andere dingen in het park. De service werkt via een website, waardoor je geen applicaties hoeft te downloaden. Je kunt gemakkelijk één van de acht deelnemende attracties reserveren, waarna een klokje begint met aftellen.
Bijna aan de beurt
Als je bijna aan de beurt bent krijg je een seintje en kun je naar de speciale ‘Fast Lane’ ingang waar een medewerker je verder begeleidt naar de attractie. Het systeem werkt vrij gemakkelijk, maar het scannen van de speciale codes bleek in de praktijk behoorlijk lastig. Bij de speciale Fast Lane ingang controleert een medewerker of je recht hebt tot toegang van de attractie door de QR-code op je smartphone te scannen. Maar die speciale code die op je telefoon verschijnt is vrij lastig te scannen. Wachten duurt hierdoor eigenlijk toch langer dan de bedoeling is.
Bronze, silver of gold
Nog een groot minpunt vinden wij de prijs. Er is wel onderscheid gemaakt in de drie prijsniveau’s namelijk bronze, silver of gold maar dat neemt niet weg dat wij de service duur vinden. Met een silver ticket is je wachttijd 50% minder en met gold is dat 90%. Een bronze ticket kost € 15,- en dan heb je eigenlijk nog geen wachttijdverkorting, een silver ticket is € 25,- en een golden ticket zelfs € 40,-! Zeker als je met een grotere groep het park bezoekt ben je erg duur uit met zo’n Fastpass. Wil je de kosten toch nog binnen de perken houden? Ons advies is dan om op een rustige dag te gaan.